Usutavasti võid maratoni või poolmaratoni stardijoonel rahulikult mõelda, et oled teinud oma kõige kallima vara, tervise ning meeldiva jooksuelamuse nimel kõik endast oleneva. Selleks, et Sinu jooksupäev mööduks rahulikult ja rõõmsalt, on meil Sulle korralduse terviseturvalisuse meeskonna poolt päris mitu kasulikku nõuannet.

JOOKSU EEL
1. Kas oled teadlik oma tervisenäitajatest (hemoglobiin, veresuhkur, vererõhk jne), et nii pikka pingutust taluda? Kui mitte, siis külasta kindlasti oma perearsti või näiteks meie koostööpartneri apteeke. Mai Apteek ootab testima, kas aadressile Metsa 28 või Lepa Apteeki (Karja tn 4).
2.
Toitu tervislikult ja tarbi piisavalt vett.
3.
Pikamaajooksjate organism kaotab pingutuse ajal palju magneesiumi. Sel põhjusel vali kindlasti dieet, mis magneesiumivarusid tõhusalt täiendab. Suurepäraselt sobivad pähklid, kama, kaunviljad, kanaliha, tatar ja banaan. Vajadusel saad täiendust toidulisanditest. Samas ära unusta ka kaaliumirikkaid toite ja toidulisandeid.
4.
Planeeri oma taktikat ja kuula neid, kellel juba on maratoni või poolmaratoni kogemus olemas. Ära mine liigselt hoogu, vaid naudi igat sammu. See tähendab ühtlase tempo valikut ning mõistmist, et tõeline maraton või poolmaraton saab alguses alles viimastest kilomeetritest.
5.
Kui plaanid rajale minna uues jooksusärgis või kasutada uusi jooksusokke, pese need kindlasti eelnevalt läbi. Siiski, päris uue varustuse kasutamine (näiteks jalats) pole soovitatav, sest Su keha pole nendega veel harjunud.

JOOKSUPÄEVAL
1.
Kui tunned ennast halvasti või pea valutab, on mõistlik startimisest loobuda.
2.
Ärka puhanuna ja söö korralik hommikusöök.
3.
Uuri ilmateadet ning kindlasti kasuta joostes mütsi (soovitavalt heledat).
4.
Kasuta päikesekreemi.
5.
Enne sokkide jalga tõmbamist kreemita villide vältimiseks jalad kergelt ära.
6.
Tarbi igas teeninduspunktis väikeste lonksudega piisavalt vett või spordijooki ning seal pakutavaid toiduaineid.
7.
Ära karda abi küsida. Igas teeninduspunktis on valvel kergemat esmaabi pakkuv, vastavalt varustatud, vabatahtlik.
8.
Naudi Pärnumaa ilusat loodust, kaasaelajaid ja sportlikku päeva.

Kohtumiseni maratonil!
Kahe Silla Klubi terviseturvalisuse meeskond